دو برادرجوان که در پوشش پرتقال فروش اقدام به سرقت از باغ ویلاهای طرقبه و شاندیز می‌کردند، دستگیر شدند.

پرتقال فروش‌ها پیدا شدند

قدس آنلاین - به گزارش خبرنگار ما، این دو برادر ۲۸ و ۳۰ ساله زمانی که سوار بر وانت حامل میوه در محدوده سوران شاندیز در حرکت بودند، مورد ظن مأموران اکیپ گشت کلانتری شاندیز قرار گرفتند.

مأموران پلیس سپس به راننده این وانت دستور ایست دادند. اما او که ترس دستگیر شدن داشت پا را روی پدال گاز فشرد و سعی داشت از مهلکه بگریزد؛ در همین اثنا برادر کوچکتر که در قسمت بار وانت ایستاده بود، با مشاهده اصرار پلیس، اقدام به بیرون کشیدن قطعاتی از اموال مسروقه از زیر بار پرتقال و پرتاب آن به سوی خودروی پلیس که در تعقیب آن‌ها بود، کرد. به همین خاطر مأموران پلیس به ناچار با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند که به دنبال آن دو برادر خلافکار ناچار به توقف شدند.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان بینالود، این دو برادر که دارای پنج فقره سابقه کیفری درخصوص سرقت و مواد مخدر هستند، پس از دستگیری و انتقال به کلانتری شاندیز در بازجویی‌های مأموران تجسس کلانتری اعتراف کردند که در پوشش پرتقال فروشی، باوانت بار خود در مناطق ییلاقی پرسه زده و باغ ویلاهای خالی از سکنه و فاقد دوربین و تجهیزات حفاظتی را شناسایی و مورد دستبرد قرار می‌دادند.

آن‌ها اضافه کردند که پس از سرقت، لوازم مسروقه را زیر بار پرتقال مخفی کرده و برای فروش به اطراف مشهد منتقل می‌کرده‌اند.

سرهنگ عباس نظافتی با بیان اینکه این متهمان پس از انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند، تأکید کرد: باغ ویلاهای خالی از سکنه وفاقد نگهبان و تجهیزات حفاظتی، همواره هدف سارقان بوده و آن‌ها پس از ورود به باغ ویلا، در پشت دیوارهای بلند آن به راحتی وبا فرصت کافی نقشه سرقت را عملی می‌کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده و پرسه زنی افراد مشکوک در اطراف اماکن خالی از سکنه به ویژه سرنشینان خودروهایی که امکان حمل بار و اموال مسروقه را دارند، بلافاصله موضوع رابه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.